به نام خدا

 

یک آیه ای در انجیل هست که من خیلی دوستش دارم...

و فکر می کنم اگر همه انجیل تحریف شده باشد این آیه اصیل است ....

زیرا بوی سخن یک پیغمبر را می دهد...

و تصور نمی کنم کسانی که به تحریف یک کتاب آسمانی می پردازند،...

این قدر شعور داشته باشند که چنین جمله ی زیبایی بسازند....!!!

می گوید:

« ای انسانها ! از راه هایی مروید که روندگان آن بسیارند، از راه هایی بروید که روندگان آن کم اند. »

روحانیون قشری قسطنطنیه برای اینکه به مضمون این آیه عمل کنند، هیچ وقت از خیابان های اصلی و شلوغ عبور نمی کردند ...

و از کوچه و پس کوچه های خلوت می گذشتند ، ..

این نشان می دهد که گاه یک زیبایی شگفت ، یک فکر بلند،...

در اندیشه هایی که شایستگی فهم آن را ندارند به چه صورت مضحکی تجلی می کند و مسخ می شود....

و علی این روح پر شگفتی ،

امروز در میان شیعیان خویش چنین سرنوشتی دارد ...!!!

 

...

(دکتر شریعتی - سخنرانی "علی، حقیقتی بر گونه ی اساطیر" )

 

قرآن-آیه 116 سوره انعام:

وَإِن تُطِعْ أَکْثَرَ مَن فِی الأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللّهِ إِن یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُونَ 

و اگر اکثر کسانی را که در روی زمین هستند اطاعت کنی تو را از راه خدا گمراه می‏کنند، آنها تنها از گمان پیروی می‏کنند و از تخمین و حدس (واهی).

 

 

 

 و یک روایت در توضیح مطلب:

 

پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند:

ای علی(علیه السلام)!
ششصد هزار گوسفند می خواهی یا ششصد هزار دینار یا ششصد هزار جمله ؟

عرض کرد:ای رسول خدا ششصد هزار جمله.

پیامبر فرمودند(آن )ششصد هزار جمله را در شش جمله جمع (وخلاصه)می کنم.

ای علی!

1- هرگاه دیدی مردم به فضایل و مستحبات می پردازند ،تو به کامل کردن واجبات بپرداز.

2- هرگاه دیدی مردم سرگرم دنیایند،تو سرگرم آخرت شو.

3- و هرگاه دیدی مردم به عیب های دیگران می پردازند ،تو به عیب های خودت بپرداز.

4- و هرگاه دیدی مردم به آراستن دنیا می پردازند ،تو به آخرت بپرداز.

5- و هرگاه دیدی مردم به زیادی عمل می پردازند تو به خالص کردن عمل بپرداز.

6- و هرگاه دیدی مردم به خلق متوسل می شوند تو به خالق متوسل شو.

 

(میزان الحکمة ج3ص2403)

************

 

 

تو این مطلب احساس کردم از خودم چیزی ننویسم بهتره و فقط چند تا مطلب رو از جاهای مختلف کنار هم چیدم.

 

[93-10-9]: یک برداشت: از خلوتی مسیر نترسید و به شلوغی مسیر غره نشوید!

البته برداشتای دیگه ای هم هست. اینو فقط برا این گفتم که فکرتون باز بشه :)